you follow me,i follow you

Tuesday, September 27, 2011

Ceritera Puisi

Telah aku bermohon kepada Allah agar aku tidak jauh dari sahabat-sahabatku...
Begitu lama persahabatan ini terjalin telah aku musnahkannya…
Kini yang tinggal hanyalah kenangan bersama mereka…
Tutur kataku menjadi punca…menuduh tanpa usul periksa..
Sebelah kiri ingin menjaga hati di kiri sebelah kanan aku biarkan ia sendiri..
Sahabat jenis apakah aku…dulu ku kata kita akan bersahabat hingga hujung
nyawa…tapi kata2 ku hanya kata semata-mata..
Diuji dengan sedikit masalah..aku terus mengalah..
Mengapa aku jadi begini..
Mengapa aku tiada hati budi…
Sahabat yang selalu menjadi penghibur hati telah ku biar lari..
Walau maaf telah ku ungkap..tapi perkara x mungkin sama utk kali kedua..
Kini ku tanggung derita atas sikapku yang x pernah berubah..
Tiada lagi sahabat penghibur duka..
Tiada lagi sahabat sehati sejiwa…
Kini ku tanggung derita atas sikapku yg mudah terasa..
Kini tiada lagi gelak tawa bersama sahabat2 yg ku cinta…
Penyesalan sudah tiada berguna..
Hati yang sakit tiada pengubatnya..
Biarlah takdir menentukan segalanya…

P/S: puisi ini adalah tentang persahabatan...mungkin org kata senang mencari sahabat..tapi bg aza..sahabat aza ialah mereka (ibah,mira,kak pah dan zima).. mereka sahabat dunia dan akhirat aza…Ya Allah berilahku petunjuk-Mu...

No comments:

Post a Comment